Trygg E-handel

Lämna klagomål


Här har du möjlighet att lämna ett klagomål på någon av Trygg e-handels certifierade butiker. Ditt klagomål kommer att tilldelas ett ärendenummer. Alla klagomål kommer att handläggas och besvaras personligen av Trygg e-handels kontrollanter.

 

Kriterium för handläggning av klagomål

 

•    Du skall ha genomfört ett köp från någon av Trygg e-handels certifierade butiker.
•    Klagomålet skall beröra något av Trygg e-handels krav (12-punktlistan nedan).
•    Du skall ha lämnat fullständiga och riktiga uppgifter om ditt köp.


Steg markerade med * är obligatoriska!


Steg 1: Välj butik*





Steg 2: Välj en eller flera punkter som klagomålet berör*


För en mer detaljerad beskrivning av en punkt, vänligen håll muspekaren över punkten.

1. Företagsuppgifter

2. Företagets support och tillgänglighet

3. Konsumentens rätt till hjälp

4. Produkten och totalkostnader

5. Leveranstider

6. Återbetalning

7. Ångerrätt

8. Reklamation & Säljarens Garanti

9. Manualer

10. Försäljning till minderåriga

11. Finansiell säkerhet

12. Säkra betalningslösningar

13. Övrigt, e-handlaren har brutit mot Svensk lag



Steg 3: Beskriv ärendet så detaljerat som möjligt*





Steg 4: Vänligen klistra in eventuell mailkorrespondens





Steg 5: Information om eventuellt köp


Datum för köp:
Ordernummer:
Kundnummer:
Betalningssätt:


Steg 6: Kontaktuppgifter*


Ditt namn*:
Ditt telefonnummer*:
Ditt mobilnummer*:
   
Din e-postadress*:
Verifiera din e-post*:


Steg 7: Slutför


Ditt klagomål kommer att tilldelas ett ärendenummer, detta tillsammans med en bekräftelse kommer att skickas till din angivna e-postadress. När ditt klagomål är handlagt kommer du få information om detta via e-post.

Visste du att..


Två procent av konsumenterna handlar på nätet via sin mobiltelefon, men hela 22 procent kan tänka sig att göra det.


Källa: e-barometern